zondag 14 januari 2018

Zevende chakra : kruinchakra

Naam :
- 7de chakra
- Kruinchakra
- Sanskriet : Sahasrara (= duizendvoudig, duizendmaal)

Deze chakra is gelegen op het kruin van het hoofd, het schedeldak,  hij staat voor bewustzijn, verbondenheid met het universum.
Deze chakra is verbonden met de kleur VIOLET of WIT (of goud)








Deze chakra is verbonden met de kleur VIOLET of WIT (of goud)
Violet is de kleur die staat voor inspiratie, spiritualiteit.
Ook staat deze kleur symbool voor magie en mystiek.
Violet bewerkstelligt een transformatie van geest en ziel, stelt je open voor spirituele dimensies.

Liefhebbers van deze kleur zijn vaak heel gevoelige mensen, die vinden dat ze niet bij de massa horen

Deze chakra staat voor :
- spiritualiteit
- één zijn met de kosmos
- kosmisch bewustzijn

Deze chakra komt overeen met volgende organen :
- hersenen
- schedel
- hersenschors
- zenuwstelsel

Lotusbloem : 1.000 blaadjes




Sankalpa : IK WEET

Onbalans in deze chakra geeft :
- verwardheid
- hoofdpijn

Yogahoudingen bij deze chakra :
- berghouding
- kruin wrijven
- meditatie met armen boven het hoofd

Visualisatietip :
Stel je voor dat je door een bloementuin met violet tinten loopt

Element : gelukzaligheid

Zintuig : pijnappelklier of epifyse

Geur :
- wierook
- lavendel
- roos

Stenen werkzaam op deze chakra :
- diamant
- parel
- seleniet
- herkimer

Kinderyogarijmpje (bron : www.helenpurperhart.nl):

Ik ben violet
Violet voel ik me als ik stil ben
en als ik met mezelf praat
ik vertel dan hoe bijzonder ik ben
en hoe het met me gaat
Ik ben violet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!