zondag 7 januari 2018

zesde chakra : voorhoofdschakra

Naam :
- 6de chakra
- Voorhoofdschakra
- Sanskriet : Ayna

Deze chakra is gelegen op het voorhoofd tussen de ogen = het derde oog en wordt verbonden met de kleur INDIGO (donkerblauw).
Deze chakra staat voor intuïtie = verder zien dan enkel met je ogen, ook iets aanvoelen, in onszelf kijken en vertrouwen op ons eigen innerlijk gevoel.






Indigo maakt ons open voor diepe inzichten, het weten van de zin achter de dingen.
Indigo geeft ons concentratie op dat wat echt is.
Indigo is de kleur van diepte en het steeds voortdurende.

Deze chakra staat voor :
- waarnemen
- weten
- invloed hebben op

Deze chakra komt overeen met volgende organen :
- ogen
- zenuwstelsel
- hersenen
- hypofyse

Lotusbloem : 2 blaadjes



Sankalpa : IK ZIE

Onbalans in deze chakra geeft :
- hoofdpijn
- depressie
- geheugenstoornissen

Yogahoudingen bij deze chakra :
- ooievaar
- kameel
- ploeg
- halve kaars
- kaarshouding of schouderstand
- vis

Visualisatietip :
Stel je voor dat je naar een sterrenhemel kijkt.

Element : licht

Zintuig : 3de oog

Geur :
- wierook
- patchouli
- laurier

Stenen werkzaam op deze chakra :
- opaal
- sodaliet
- amethist
- labradoriet

Kinderyogarijmpje (bron : www.helenpurperhart.nl):

Ik ben indigo.
Indigo is geheimzinnig en leidt mij naar binnen
Van indigo ga ik veranderen en weer zingen
Indigo als een stroom en indigo als een droom
Ik ben indigo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!