zondag 19 november 2017

Eerste chakra : wortelchakra of stuitchakra

Naam :
- eerste chakra
- wortelchakra
- stuitchakra
- sanskriet : muladhara

Deze chakra is gelegen aan de onderrug en wordt verbonden met de kleur ROOD.



Van rood word je warm en rustig en groei je goed.
Rood is de kleur van levensenergie en lekker bezig zijn.
Met veel rood om je heen voel je je goed bij jezelf = zelfvertrouwen.
Het maakt je dapper.
Maar pas op als je snel boos bent, want het is ook de kleur die je boos kan maken.
Liefhebbers van rood houden van activiteit en presteren.
Ze hebben de kracht om door te zetten.
Ze hebben veel wiskracht.

Deze chakra staat voor :
- levensenergie
- kracht
- ik mag er zijn
- zekerheid

Deze chakra komt overeen met volgende organen :
- geslachtorganen
- anus
- rectum
- prostaat
- benen
- voeten

Lotusbloem : 4 blaadjes


Sankalpa : IK BESTA

Onbalans in deze chakra geeft :
- je nergens thuis voelen
- nergens bijhoren
- prostaatproblemen

Yogahoudingen bij deze chakra :
- aarden
- stuiteren
- brug
- benen optrekken in ruglig

Visualisatietip :
Visualiseer een kampvuur

Element : aarde

Zintuig : reuk

Geur :
- kaneel
- cederhout
- ceder

Kinderyogarijmpje (bron : www.helenpurperhart.nl:

Ik ben rood
Rood is flink en sterk maar soms doet rood ook pijn
met rood kan ik winnen en veel bereiken
maar het zegt me ook om uit te kijken
ik ben rood

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!