zondag 19 november 2017

Tweede chakra : heiligbeenchakra

Naam :
- 2de chakra
- heiligbeenchakra
- sanskriet : Svadhistana

Deze chakra is gelegen in de onderbuik en wordt verbonden met de kleur ORANJE.



Oranje is een warme kleur die zorgt dat je minder snel bang bent.
Het zorgt ook dat je lichaam goed kan vechten tegen ziektes.
Als je oranje draagt kunnen ruzies met andere sneller opgelost worden omdat je er eerlijk tegenaan kijkt.

Deze chakra staat voor :
- emotie
- creativiteit
- vertrouwen in jezelf en de buitenwereld

Deze chakra komt overeen met volgende organen :
- nieren
- blaas
- baarmoeder
- bekken

Lotusbloem : 6 blaadjes


Sankalpa : IK VOEL

Onbalans in deze chakra geeft :
- weinig zelfvertrouwen
- hangerigheid
- menstruatieklachten
- baarmoederproblemen

Yogahoudingen bij deze chakra :
- kat
- hond
- godinnenhouding
- krokodiltorsie

Visualisatietip :
Visualiseer de oranje gloed van de ondergaande zon.

Element : water

Zintuig : smaak

Geur :
-citroen
- bergamot
- jasmijn
- ylang-ylang

Kinderyogarijmpje (bron : www.helenpurperhart.nl):

Ik ben oranje
Oranje is vrolijk en vrij
Oranje past goed bij mij
Als ik oranje voel ga ik gloeien
Dan is er niemand die mijn pret kan verknoeien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!