vrijdag 9 mei 2014

Bosspel : houthakker en boom (kinderyoga)

De houthakker (zie yogablog) kan ook toegepast worden in de kinderyoga.

We leren de kinderen dat ze met de houthakker gevoelens kunnen los laten wanneer ze bv. boos of opgewonden zijn.

Ze kunnen op de voorwaartse buiging (uitademing) alle onaangename zaken die hun bezig houden los laten.

Versje  : 


Ik hak het hout hier in het bos 
en laat mijn spanning ermee los
Ik adem in en voel mij sterk
 Ik adem uit, dat is goed werk
                                                                                                   Bron : Arterre (kindercentrum)



We kunnen een bosspel maken :

Eerst doen we samen de "boom"
Dan is het de beurt aan de "houthakker".

Daarna : 

We laten een deel van de kinderen de houthakker uitvoeren.
Het andere deel laten we de boomhouding uitvoeren.

Daarna doen we een wissel.

Dan is het net of we bevinden ons in een echt bos met bomen en houthakkers.




Foto : fitnessgoop.com

Nog inspiratie nodig voor een yogales met als thema "Het Bos" ?
Laat maar weten als ik je kan helpen.

1 opmerking:

  1. leuk idee ! ga ik morgen gebruiken in de kinderyoga-playshop > asana's op de yogazolder én tijdens de wandeling door het bos. Dank voor het delen. Namaste.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!