woensdag 26 maart 2014

Ryan Giggs 40 en top ! Hoe doe je dat ?



Ryan Giggs.

Als vrouw zegt deze naam me niet veel.

Maar mijn man was nog eens zo blij met dit artikel : 

1. zijn grote fan : Ryan Giggs
2. yoga informatie : waar hij mij een                                    plezier mee kan                                    doen.



Dit artikel verscheen in het HLN van vrijdag 30 maart 2014

In grote lijnen laat ik je kennis maken met dit artikel : 


De les van Ryan Giggs, oudste veldspeler ooit in de eindfase van de Champions League, is er één voor vele jonge voetballers.
Op zijn 40 jaar is de middenvelder van Manchester United nog altijd een topatleet, zoals hij recent weer bewees.  
Een kwestie van veel discipline zo blijkt.
En Yoga !!

Yoga en geen sportwagens

19 november 2001, Olympisch Stadion, München.

Tijdens de laatste training voor Champions Leaguewedstrijd tegen Bayern München loopt Ryan Giggs een blessure aan de hamstrings op.
De zoveelste in korte tijd.

"Het was koud en op het einde van de training, na een sprintje, voelde ik iets in mijn hamstring.  Een zware klap.  Ik was zo depressief op dat moment.
Sinds mijn 20ste had ik nooit meer op volle kracht kunnen sprinten.  
Altijd zat ik met mijn hamstring in mijn hoofd.  Tot dan was ik nooit geblesseerd geweest, maar na je eerste hamstringblessure ben je altijd op je hoede."

Die dag, in de herfst van 2001, ging er bij Giggs een lichtje branden.  
" Ik moest iets doen.  Minder alcohol drinken, gezonder eten, een goed bed.  Door mijn hamstrings miste ik 10 tot 15 wedstrijden per seizoen.  Dat moest stoppen."
Bier of chocolade raakte hij nog nauwelijks aan.  De sportwagens bleven vaker in de garage en voor comfortabelere exemplaren, die door de zetelpositie en minder stroeve pedalen minder druk zetten op de hamstrings in zijn linkerbeen.  

"Ik nam meer rust, maar toch was yoga wellicht de meest ingrijpende verandering", zie Giggs in verscheidene interviews.  
"De fysiotherapeut had een yogalerares op de club geïntroduceerd.  Ik vertelde haar over mijn problemen en een week later zat ik in haar les."

De rest van het verhaal is bekend.  Op zijn 40ste is Ryan Giggs' lichaam dat nog altijd één van een topatleet ondanks 22 seizoenen en bijna 1.000 wedstrijden op de teller.

Nog wekelijks stretcht hij zijn stramme spieren en komt zijn geest tijdens meditatie tot rust bij zijn privé-yogalerares : Sarah Ramsden.

Waar andere ploegmaats afhaakten tijdens de sessies ging Giggs ermee door.
De oefeningen rekten niet alleen zijn hamstrings, de onderrug maar ook zijn carrière.

De rest van het artikel gaat nog verder over zijn carrière.

Bron : HLN vrijdag 21 maart 2014
          Kristof Terreur


Foto : voetbalnieuws.be


Foto : thetimes.co.uk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!