zondag 3 december 2017

vierde chakra : hartchakra

Naam :
- 4de chakra
- Hartchakra
- Sanskriet : Anahatta

Deze chakra is gelegen achter het hart en wordt verbonden met de kleur GROEN.




Groen is de kleur van vrede, liefde en de natuur.
Net zoals in de natuur wordt alles weer fris groen na de winter, op deze manier geeft groen vernieuwing, groen laadt ons op met nieuwe energie.
Groen brengt balans, herstelt ritme, geeft rust.

Deze chakra staat voor :
- liefde
- evenwicht
- innerlijke harmonie
- geborgenheid

Deze chakra verbindt de onderste 3 chakra's met de 3 bovenste chakra's.

Deze chakra komt overeen met volgende organen :
- hart
- longen
- armen
- handen

Lotusbloem : 12 blaadjes



Sankalpa : IK BEMIN

Onbalans in deze chakra geeft :
- hartproblemen
- verdriet
- moeite met het maken van contact

Yogahoudingen bij deze chakra :
- cobra
- koehouding
- kameel

Visualisatietip :
Visualiseer dat je in de lente in een groen landschap staat.

Element : lucht.

Zintuig : tast

Geur :
- roos
- geranium
- vanille

Kinderyogarijmpje (bron : www.helenpurperhart.nl):

Ik ben groen.
Groen maakt me rustig en maakt dat ik geniet
Het maakt niet uit of het van mij is of niet
Ik ben groen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren kan altijd via facebook !!!
Mercikes voor je reactie !
Het is altijd leuk om een reactie te ontvangen.
Bij een vraag volgt zeker een antwoord !
Ohm Shanti !!